Trei eleve distinse cu Placheta Bălcescu

Liceul „Nicolae Bălcescu” a acordat şi în acest an Placheta Bălcescu, drept recunoştinţă pentru rezultatele excepţionale la studii, printre care sunt remarcate şi succesele în domeniul limbii şi culturii româneşti. În anul 2011, Placheta Bălcescu a fost decernată pentru trei eleve: Amaliei Stan din clasa 12/A, Monicăi şi Norei Rocsin din clasa 12/B.

Amalia Stan visează la o carieră în domeniul finanţelor

Amalia Stan
Amalia Stan este originară din România, dar trăieşte din copilărie cu părinţii în Bătania. Eleva pasionată de arte, iubeşte foarte mult istoria şi matematica şi visează la o carieră de expert contabil. Motivul pentru care a ales cu 4 ani în urmă liceul românesc a fost de a studia în continuare în limba ei maternă, româna.
– Momentan locuiesc cu părinţii în Bătania şi suntem originari din România. Ca să fiu sinceră, după absolvirea şcolii generale, eu îmi doream din tot sufletul ca să intru la Liceul de Arte din Seghedin, însă am întârziat cu examenele de admitere. Din această cauză nu m-am gândit la altceva decât să merg la Liceul „Nicolae Bălcescu”, unde pot să studiez limba maternă şi, pe lângă aceasta, am posibilitatea de a-mi continua studiile în România. Anii de liceu au trecut foarte repede, cu multe bucurii şi întristări, dar cu nişte amintiri pe o viaţă. Liceul „Bălcescu” este un liceu cu o atmosferă familială, care după părerea mea este un lucru pozitiv. Profesorii sunt foarte amabili, ajutători, însă în acelaşi timp unii sunt foarte severi. Mă bucur că prin acest liceu am făcut cunoştinţă şi cu comunitatea românească din Ungaria.
– S-au încheiat recent toate examenele de bacalaureat. Cum ţi-au reuşit aceste examene?
– Examenele de bacalaureat mi-au reuşit destul de bine, momentan sunt mulţumită cu aceste rezultate. Preferatul meu obiect este istoria, deja din şcoala generală, iar apoi cel mai mult iubesc matematica.
– Ce a însemnat pentru tine să fii distinsă cu Placheta Bălcescu?
– Pentru mine a fost o onoare să fiu distinsă, sunt foarte fericită pentru că am primit acest premiu şi sper ca şi în viitor să mai am parte de anumite distingeri!
Încotro mai departe? Unde îţi continui studiile şi ce planuri de viitor ai?
– Eu aş dori să îmi continui studiile, în primul rând, la Universitatea Corvinus din Budapesta, iar dacă acolo nu reuşesc, atunci la Universitatea din Seghedin. La ambele universităţi am dat admiterea la profilul de finanţe bănci. După ce termin aceste studii, aş dori să fac şi masterul la contabilitate, iar apoi să mă fac expert contabil. Sper ca în viitor să îmi pot deschide o firmă de contabilitate! Acestea sunt planurile mele, însă nu se ştie ce îţi aduce soarta. Poate o să îmi împlinesc visele, dar poate nu. Rămâne de văzut…
Rita Pătcaş

* * *
Realizări asemănătoare, planuri identice

Monica Rocsin
Gemenele Nora şi Monica Rocsin sunt din Micherechi. Studiile elementare şi le-au făcut în satul lor natal, după care au petrecut patru ani în liceul julan, iar acum visează la studii universitare.
– V-aţi aşteptat la această laudă?, le-am întrebat pe gemenele Nora şi Monica.
– Nu am aşteptat să fim premiate, a fost o surpriză adevărată pentru noi.
Rezultatele obţinute la bacalaureat şi participarea la concursurile din diferite materii au fost motivele pentru care aţi primit această plachetă?
– Eu cred că, în primul rând, am primit placheta „Bălcescu” pentru păstrarea limbii române şi pentru că am participat la mai multe concursuri în limba română, la olimpiade în România, la care am fost şi premiate, spune Nora.
La concursurile la care aţi participat în timpul celor patru ani, aţi fost prezente întotdeauna împreună?
– O singură dată, la concursul de recitare de la Apateu s-a întâmplat că a fost numai una dintre noi.
Cu câteva săptămâni în urmă aţi dat examenul de bacalaureat. Ce rezultate aţi obţinut?
Nora Rocsin
– Examenul a reuşit foarte bine, ceea ce înseamnă că din fiecare materie, la limba şi literatura română, la maghiară, la cultură şi civilizaţie românească, la informatică, la biologie, la matematică şi la istorie am luat nota cinci.
Unde doriţi să vă continuaţi studiile superioare?
– Pe primul loc am însemnat Universitatea „Corvinus” din Budapesta, dar o să schimbăm şi am dori să studiem la Universitatea din Seghedin, la secţia matematică.
Ce planuri aveţi pentru viitor?
– În primul rând să terminăm universitatea, apoi o să vedem ce aduce viitorul.
Cum vi s-au părut aceşti patru ani de liceu?
– Din păcate, au trecut mult prea repede…, mi-au răspuns fetele cu ochii scăldaţi în lacrimi.
Ana Cioca

Comentarii