Se prezintă clasa 9/A

A început un nou an şcolar, cu noi elevi şi noi emoţii care apoi se transformă în impresii. Liceul „Nicolae Bălcescu” din Jula se bucură şi în anul şcolar 2011/2012 de un număr mare de boboci, cei 44 de elevii fiind împărţiţi din nou în două clase.
Ne-am propus şi în acest an să întrebăm motivele noilor liceeni de ce au ales liceul românesc, care ne-au mărturisit în câteva rânduri şi primele impresii despre şcoală, colegi şi profesori, dar şi planurile lor de viitor. Diriginta celor 23 elevi cin clasa 9/A este profesoara Mariana Oros Martin, iar a celor 21 liceeni din clasa 9/B este profesoara Florica Santău.

„Această şcoală este cea de-a doua casă a mea, deoarece sunt aici elevă de 9 ani şi totdeauna mi-a plăcut să intru în clădire. Îi voi sfătui pe toţi cunoscuţii mei să se înscrie aici, este o şcoală superbă, cu profesori superbi şi copii deosebiţi. Şcoala asigură un fond de bază pentru continuarea studiilor, pentru că se învaţă două limbi străine şi ne putem continua studiile la o universitate în România sau să lucrăm mai târziu în România. În această nouă comunitate fiecare îl întregeşte într-un fel pe celălalt. Peste trei ani vreau să-mi continui studiile şi să trăiesc la Seghedin. Dreptul mă preocupă cel mai mult. Iubesc foarte mult această şcoală şi îmi va lipsi dacă va trebui să plec de aici.” (Tekla Barta)
„Am ales această şcoală pentru că şi fratele meu a fost elevul acestei şcoli, dar şi mulţi alţii m-au sfătuit să mă înscriu aici. E adevărat că şcoala este şi foarte aproape de casa noastră. Mă bucur că avem o gaşcă bună în clasă şi că învăţăm două limbi străine.” (Dora Mészáros)
„Mă numesc Tamara Miron. De aceea am ales şcoala aceasta pentru că aş vrea să învăţ, să studiez mai mult limba şi literatura română. Materia mea preferată este limba română.” (Tamara Miron)
„Eu şi în clasele şcolii generale m-am simţit foarte bine în şcoala aceasta. Am avut şi am şi acum foarte mulţi prieteni cunoscuţi. Limba română mi-a fost uşor să o învăţ, pentru că şi acasă vorbim mult româneşte cu părinţii şi cu bunicii. Profesorii sunt ajutători, şi la ore ne învaţă multe lucruri interesante. După liceu vreau să învăţ mai departe la o universitate, şi cred că şcoala aceasta mă va pregăti bine.” (Gheorghe Radici)
„Mă numesc Enikő Rocsin, am 14 ani. Am venit din Micherechi la Liceul »Nicolae Bălcescu« ca să reuşesc să învăţ limba română mai bine. Mulţi din rudeniile mele au venit în şcoala aceasta şi vreau să am şi eu rezultate bune ca ei. Până acum sunt foarte mulţumită cu şcoala aceasta şi sper că profesorii mă vor ajuta să simt la fel şi în continuare.” (Enikő Rocsin)
„Am ales să mă înscriu în această şcoală, pentru că mama mea este româncă şi m-a sfătuit să vina aici. Iubesc limba română, iar gaşca e super.” (Edina Óbis)
„Eu am decis să fiu eleva Liceului „Bălcescu”, pentru că învăţarea limbilor este un lucru foarte important pentru mine. Vreau să însuşesc cât mai multe limbi străine, acest lucru fiind esenţial în viitor atât pentru continuarea studiilor mele, cât şi pentru dezvoltarea cunoştinţelor mele proprii. Mi-aş dori să studiez, să-mi continui studiile la o universitate în străinătate.” (Isabela Boca)
„Mă numesc Antoniu Raul Morariu. Am ales şcoala asta pentru că este unicul liceu cu profil românesc din Ungaria. Colegii sunt prietenoşi, profesorii la fel, dar şi severi când trebuie. Ne învaţă bine şi dacă nu înţelegem ceva ne explică după ore.” (Antoniu Raul Morariu)
„Mă numesc Emil Puha şi am ales acest liceu pentru că aici sunt şi fraţii mei mai mari, şi mai târziu aş dori să îmi continui studiile în România.” (Emil Puha)
„M-am înscris în liceul acesta, pentru că şi şcoala generală am absolvit-o tot aici. Locuind într-un oraş de lângă graniţă, îmi va fi de folos cunoaşterea limbii române. Anul şcolar a început cu bine şi am cunoscut mulţi oameni interesanţi în persoana colegilor mei de clasă.” (Baráth Zsombor)
„Mă numesc Nora Ruja. Sunt elevă în clasa a 9/A. Am ales şcoala aceasta, fiindcă  vreau să învăţ limba română mai departe. Şcoala generală am petrecut-o aici şi îmi place foarte mult. Profesorii sunt corecţi şi simpatici. Orele mele preferate sunt: limba engleză, limba română, educaţia fizică. (Nora Ruja)
„Mă numesc Beniamin Ţicudean. Am ales şcoala aceasta pentru că şi sora mea învaţă aici, Nicoleta Ţicudean. În plus, aici se învaţă limba română şi nu prea mi-a plăcut altă şcoală. Încă nu am planuri, nu ştiu ce vreau să fiu. Prima lună e destul de fain. Să fac naveta în fiecare zi e puţin plictisitor, dar când sunt acasă e cu mult mai bine, decât să stau la cămin, pentru că acasă am mai multe posibilităţi de jocuri, pe net, tenis de masă, fotbal ş.a.m.d.” (Beniamin Ţicudean)
„Mă numesc Kinga Antal. Am ales liceul acesta pentru că şi sora mea aici învaţă, şi pentru că aş vrea să învăţ şi pe mai departe limba română, eu absolvind şcoala generală din Micherechi. S-ar putea să îmi continui studiile în România. Îmi place limba română, pentru că şi mătuşa mea este scriitoare româncă.” (Kinga Antal)
„Mă numesc Szabolcs Ruja. Am ales liceul acesta pentru că mulţi prieteni au fost aici şi au zis că e un liceu foarte bun. Dar şi pentru că pot învăţa mai departe în limba română. Îmi place să învăţ aici cu prietenii mei. Orele mele preferate sunt: educaţie fizică, limba română şi istoria.” (Szabolcs Ruja)
„Mă numesc Antoniu Tóth. De aceea am ales această şcoală, deoarece am auzit multe lucruri frumoase despre ea şi vreau să am şi eu parte din aceste lucruri bune. Am impresii bune până acum, am colegi foarte buni şi este foarte bine în cămin.” (Antoniu Tóth)
„De aceea am ales Liceul „Bălcescu” pentru că şi sora mea învaţă aici şi pentru că îmi place foarte mult limba română. Aici dacă învăţăm limba aceasta aşa de frumoasă am posibilitatea să îmi continui studiile mai departe în România. Copiii din liceul acesta sunt foarte prietenoşi. Pe lângă limba română îmi place şi sportul. (Carmen Henrieta Solcan)
„Mă numesc Blaziu Benye. M-am înscris şi eu la liceul românesc din Jula, pentru că şi părinţii mei au fost elevii acestei şcoli.” (Blaziu Benye)
„Am venit în acest liceu, fiindcă am auzit multe lucruri bune despre el. Mulţi cunoscuţi mi-au povestit despre viaţa din cămin şi despre nivelul ridicat al predării. Mă bucur foarte mult că am fost admis şi voi putea învăţa româneşte între tineri şi adulţi prietenoşi. În prima lună care a trecut am impresii foarte bune, gaşca este faină, îmi sunt simpatici atât profesorii, cât şi predarea. Cred că şcoala aceasta îmi va da baze bune pentru viitorul nostru. (Marco Gherman)
„Am ales acest liceu, pentru că şi la şcoala generală am absolvit-o aici. Mulţi dintre foştii colegi de clasă au rămas şi ei aici. Iubesc limba română. Profesorii sunt severi după cum trebuie să fie, şi nu exagerează. Îmi place şi la cămin, cu toate că abia acum m-am mutat acolo.” (Viola Netea)
„Mă numesc Ioan Cozma, am 14 ani. Trăiesc la Micherechi. Timp de şase ani am fost elevul şcolii generale din Micherechi, dar în clasa a 7-a m-am transferat aici, la şcoala generală. Am rămas aici să continui învăţarea limbii române, dar şi pentru că profesorii sunt simpatici. (Ioan Cozma)
„Eu sunt elevul acestei şcoli din clasa întâi a şcolii generale, şi am rămas aici, ca să învăţ şi pe mai departe limba română. Primele impresii îmi sunt foarte bune la liceu, pentru că ne aflăm foarte bine cu colegii de clasă. Şi profesorii sunt foarte simpatici. Mă bucur mult că mi-am continuat studiile liceale aici, şi până la urmă îmi plac şi orele de maghiară, cu toate că din clasa întâi le-am urât.” (Gavril Nagy)

Comentarii