Când româna nu mai e o limbă străină…

Mă numesc Angela Micsutka, sunt studentă la Universitatea din Seghedin, Facultatea de Litere, Catedra de limba şi Literatura Sârbă. M-am născut şi am crescut în Voivodina, într-o comunitate mixtă, maghiaro-sârbă. Din copilărie vorbesc două limbi: maghiara şi sârba. În al doilea an de studii universitare a fost obligatoriu să alegem încă o specializare (minor). Am ales limba româna din considerente practice: înscrierea la această secţie nu a fost condiţionată de examen de limbă.
De patru semestre studiez limba, literatura şi cultura română la Catedra de Română a Facultăţii de Pedagogice din Seghedin. În general, în fiecare săptămână avem peste şase ore de română. Nu e pentru prima oară când studenţi la sârbă aleg specializarea română, începători. Până acum am fost trei. Am învăţat multe lucruri interesante despre România şi despre poporul român. Am aflat că în Ungaria există o comunitate românească mică, dar foarte veche, că sunt şcoli româneşti, instituţii, asociaţii, presă în limba română.
Am decis că, pe lângă masteratul de sârbă, mă voi prezenta şi la masteratul pentru profesori de română. Pentru înscrierea la examen de masterat am nevoie de un examen de limbă română de nivel superior C. În prezent, fac eforturi uriaşe ca acest examen să reuşească, cel puţin două-trei ore pe zi mă pregătesc la limba română. Aş dori foarte mult ca, dacă voi fi studentă la masterat, să fac parte dintr-un program, prin care să studiez într-o universitate din România.
Cred că nu va fi un lucru obişnuit, dacă după doi ani de studiere a limbii române examenul meu să reuşească, dar aceasta este dorinţa mea cea mai arzătoare şi sper ca munca pe care o depun să fie încununată de succes!
Angela Micsutka

Comentarii