Olimpiada de cultură românească la Baia Mare

Anul aceasta, Olimpiada internaţională de limbă, cultură şi spiritualitate românească a avut loc în judeţul Maramureş, oraşul Baia Mare, în perioada 24–29 mai.
Abia am aşteptat drumul acesta, fiindcă am fost foarte curioasă să aflu cum va fi olimpiada, cum va fi oraşul. Prima zi a fost sosirea participanţilor, a profesorilor şi a Comisiei Centrale la Hotel Mara, unde am fost şi cazaţi.
A doua zi, vineri, 25 mai a fost deschiderea festivă a olimpiadei la Teatrul Municipal, iar de la ora 11.00 a fost proba „A”, susţinerea probei scrise la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”. După prânz a fost organizat un tur prin oraşul Baia Mare pentru elevi şi profesorii însoţitori, cu vizitarea obiectivelor culturale. Am făcut vizită la Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu”, unde au fost prezentate două filme documentare din spiritul Ţării de Nord: „Unda apei” şi „Poarta din muzeu”.
Sâmbătă am avut o excursie tematică de documentare pentru competiţia teoretică a probei orale, individuale.
Am vizitat „Memorialul Durerii” din Sighetu Marmaţiei, Casa memorială „Elie Wiesel” din Sighetu Marmaţiei, „Cimitirul Vesel” din Săpânţa şi Mănăstirea Bârsana. Pentru mine toate locurile pe unde am fost erau forte interesante.
Duminică a fost proba „B”, susţinerea probei orale, individuale. La proba orală a trebuit să vorbesc despre Mănăstirea Bârsana, un subiect care deloc nu mi-a fost greu. Am fost foarte mulţi participanţi, în total 120 de elevi, de la clasa a VII-a până la clasa a XII-a.
Luni, de la ora 10.00 a avut loc festivitatea de premiere la Teatrul Municipal. De la Liceul „Bălcescu” din Jula am primit premiu două persoane, subsemnata şi Nicoleta Ţicudean.
Chiar dacă drumul până acolo a fost obositor, ne-am simţit foarte bine, olimpiada va rămâne în amintirea fiecărei participante ca un moment de neuitat. Pe această cale dorim să-i mulţumim profesoarei Elena Olteanu pentru pregătire şi pentru cuvintele de încurajare.
Roxana Roşu, elevă

Comentarii