Succesul fanfariştilor din România la Festivalul ZENIT

Ediţia a XXVI-a a Festivalului internaţional ZENIT, organizat de către Centrul Cultural din Bichişciaba, a avut loc în perioada 18–19 august, în centrul oraşului. Programul festivalului fanfarelor s-a desfăşurat în faţa complexului Csaba Center. La ediţia din anul acesta, printre echipele concurente s-a aflat şi o fanfară românească, condusă de dirijorul chitighăzean Gheorghe Moţ şi compusă din 40 de trompetişti ale bisericilor baptiste din judeţele Arad, Bihor şi Sălaj.


Participarea fanfarei româneşti la festivalul internaţional ZENIT i-a adus echipei trei premii. Premiul special al Centrului Cultural din Bichişciaba a fost înmânat de către directorul Szente Béla, premiul Autoguvernării Româneşti din Bichişciaba a fost acordat de către preşedintele Gheorghe Gros, iar unul dintre cei mai buni dirijori ai Festivalului ZENIT s-a dovedit a fi dirijorul Gheorghe Moţ.
– Mulţumesc organizatorilor şi, mai ales, domnului Gheorghe Gros, preşedintelui Autoguvernării Româneşti din Bichişciaba pentru că ne-a invitat şi de data aceasta să participăm la festivalul Zenit. Am venit cu o fanfară baptistă selecţionată din judeţele Sălaj, Bihor şi Arad. Am fost aproape 40 de fanfarişti, reprezentanţi ai bisericilor baptiste din jurul graniţei.
De peste 50 de ani sunt muzicant şi de peste 40 de ani prelucrez muzica. Muzicanţii din bisericile noastre au ajutat mult în cultura de muzică din România şi au fost prezenţi la toate festivităţile, mai ales prin orchestre simfonice, prin coruri. Cei care au crescut în biserici cântă cântecele care sunt melodioase, iar pentru publicul ascultător ele sunt atrăgătoare.
Nu este o problemă să cântaţi cu această fanfară în aer liber? Sau cântaţi altfel la aceste festivaluri?
– Din momentul din care am fost invitaţi am spus că noi vrem să prezentăm exact ceea ce se cântă în bisericile noastre, aceea vom cânta şi afară. Noi avem un stil aparte, muzica de biserică este puţin mai controlată, mai melodioasă şi mai aproape de inima şi sufletul omului.
Cred că aţi fost de mai multe ori la acest festival. Cum vi s-a părut ediţia din acest an?
Eu de 24 de ani sunt în Ungaria, la unu sau două festivaluri n-am fost, la celelalte la toate am fost prezent, pentru că am fost şi membru fanfarei de la MÁV Bichişciaba, în timpul când am fost dirijor la biserica baptistă din Chitighaz. Am avut misiuni în ţară şi în străinătate şi ne-am bucurat de un succes enorm. Duminică am avut plăcerea să participăm la slujbele divine de la biserica baptistă maghiară din Bichişciaba. Pentru mine participarea la un astfel de eveniment a avut o dublă însemnătate: după ora de rugăciune, nepoţelul meu a fost adus în faţa bisericii la binecuvântare. Ne-am închinat împreună şi i-am mulţumit lui Dumnezeu pentru acest dar minunat de a avea încă un nepoţel. Iar după binecuvântare a urmat programul de fanfară.
Adam Bauer

Comentarii