Otlăcani la sărbătoarea muzeelor săteşti din Caraş-Severin

Comuna Dalboşeţ din judeţul Caraş-Severin a găzduit, pe 16 martie, cea de a patra ediţie a „Sărbătorii muzeelor săteşti”, organizată de mai multe instituţii şi organizaţii din judeţ, regiune şi din ţările învecinate, eveniment la care a fost prezentă şi Asociaţia Culturală Română „Mihai Purdi” din Otlaca-Pustă, prin participarea a 8 persoane din această organizaţie, în frunte cu preşedinta Eva Bocsor Karancsi. Evenimentul a avut ca scop prezentarea celor care fac eforturi pentru a păstra trecutul sub forma unor colecţii sau a activităţii muzeale, participanţii venind din judeţele Caraş-Severin, Mehedinţi, Timiş şi Arad, respectiv de peste hotare, din Bulgaria, Serbia şi, nu în ultimul rând, din Ungaria.
Fiecare organizaţie a putut prezenta zece obiecte din propria colecţie, astfel reprezentanţii asociaţiei otlăcane au adus cu ei o colecţie de haine tradiţionale, ţesături, broderii şi fotografii vechi, precum şi o expoziţie de fotografie despre sala de expoziţie amenajată la Otlaca-Pustă. „Am ajuns să luăm legătura cu cei de la Dalboşeţ, prin doamna Emilia Martin, preşedinta Autoguvernării Româneşti din judeţul Bichiş. Am răspuns pozitiv invitaţiei lor şi ne-am pregătit cu drag pentru această expoziţie. Este a treia noastră expoziţie în România. Prima dată ne-am putut mândri cu moştenirea bunicilor de la Otlaca în judeţul Bistriţa, apoi în judeţul Maramureş şi acum la Caraş-Severin. Am dus la această sărbătoare câteva dintre obiectele reprezentative, precum şi o vestă de aproape două sute de ani, brodată cu mâna. Este vorba despre o piesă de muzeu, o vestă a stră-străbunicii mele. La sărbătoarea muzeelor săteşti au fost expuse din lada de zestre a bunicilor importante piese de port popular şi obiecte tradiţionale cu o vechime impresionantă. Ne-am bucurat că am avut posibilitatea ca printre români din mai multe ţări să participăm şi noi, iar lucrurile străbunicilor noştri de la Otlaca să poată fi admirate de numeroşii participanţi la această întâlnire. La Dalboşeţ am petrecut două zile minunate pentru care le mulţumim din suflet organizatorilor”, ne-a mărturisit preşedinta asociaţiei otlăcane Eva Bocsor Karancsi.
A.B.

Comentarii