Primul CD cu cântări creştine al grupului „Unic” din Micherechi

Primul CD al tinerilor bisericii neoprotestante cu muzică creştină în limba română a apărut săptămâna trecută, pe 25 iunie. După cum am relatat deja, pe 11 iunie, un grup de 23 de tineri din Micherechi, de la bisericile penticostale nr. 1, Betel şi cea baptistă, toţi elevi ai liceului „N. Bălcescu” din Jula, s-a aflat în studioul de radio din Seghedin pentru realizarea unor înregistrări. Atunci şi-au ales şi numele formaţiei.


Numele „Unic” devine din cuvântul „unitate”, ceea ce înseamnă coeziune, omogenitate, solidaritate, unire. Membrii grupului „Unic” sunt: Alexandra Bigu, Erica Bigu, Mario Bodnar, Valer Bodnar, Diana Bogdan, Ruben Rocsin, David Gurzău, Samuel Gherman, Emil Puha, Marc Puha, Daniel Somogyi, Cristian Somogyi, Adriana Somogyi, Lidia Somogyi, Tamara Miron, Carina Iuhas, Suzana Roşu, Ana Roşu, Enikő Rocsin, Carmen Solcan, David Cefan, Amanda Puiu şi Cintia Hodişan.

„Îmi place foarte mult să aparţin de acest grup, pentru că noi dacă o să rămânem uniţi şi pe mai departe, atunci Dumnezeu prin noi poate lucra şi mai mult. Unii oameni au nevoie de cântările, de mărturisirile noastre. Îmi place să vestesc ceea ce cred că există şi trăieşte. Ne-am unit la internat, pentru că ne-a plăcut să cântăm. Suntem foarte buni prieteni şi suntem acum chiar o grupă unită, tineri uniţi. Prin aceste cântări, am atras foarte mulţi tineri şi am depistat că au foarte multe probleme în viaţă, chiar dacă nu le arată. Sunt tineri ai căror părinţi s-au despărţit şi au foarte mari dureri. Am întâlnit tineri care la liceu l-au acceptat pe Dumnezeu şi o să facă acest lucru şi pe mai departe, chiar dacă acasă nu au biserici penticostale. Aş dori să facem tot posibilul ca să ţinem acolo tineretul”, ne-a mărturisit Ruben Rocsin, liderul tineretului bisericii penticostale nr. 1 din Micherechi.
Compact discul distribuit după serbarea de încheiere a anului şcolar de la liceu conţine 11 cântări: E zi de sărbătoare, Isus iubit când vei veni, O lume întreagă, Cu suflet mă grăbesc (Emil Puha), Tu din vânturi faci solii, De-atâta ori la crucea ta, M-ai născut (Enikő Rocsin, Ruben Rocsin), Ţine-mă în mâna ta, Uimit de-atâta bogăţie (David Cefan), Doar eu şi casa mea (Marc Puha), Mai un munte, mai un drum.
Ideea de a cânta în prag de sărbătoare la liceu a venit de la ei. S-au adunat câţiva tineri, au făcut repetiţii şi în aula liceului au încântat elevii şi profesorii cu nişte cântări despre Înviere. Această iniţiativă a fost apreciată în special de către doi profesori, Mariana Oros Martin şi Florica Santău.
Diana Bogdan ne vorbeşte despre acest început: „Doamna profesoară Mariana Oros Martin a avut ideea ca să alcătuim un grup, ca să avem o amintire pentru viitor. Ne-am bucurat când ne-a anunţat că pe 11 iunie ne ducem la Studioul din Seghedin să înregistrăm cântările. Prima dată am crezut că e o glumă. Dar când ne-a cerut să alegem cântările, care am dori să apară pe CD, am realizat că treaba asta va fi serioasă. În ultima săptămână am făcut repetiţii în fiecare seară.”
Tânărul de la biserica penticostală nr. 1, David Gurzău a cântat la pian, Ruben Rocsin la chitară, iar David Cefan a cântat la kehon.
„Sunt membrul bisericii penticostale din Jula. Nu demult la biserică am avut oaspeţi din Franţa, şi de la ei am învăţat să cânt la acest instrument, care, cred că provine din America”, ne explică David Cefan.
Stând de vorbă cu membrii grupului, am descoperit că pentru ei înseamnă o foarte mare bucurie această unitate şi cântarea în comun.
Carina Iuhas: „Suntem mulţi şi foarte uniţi, şi nu ne urâm unii pe alţii. Titlul CD-ului sugerează că Domnul să mă ţină în palma Lui şi să mă ajute să pot să trec peste încercări. Strofa: »Când oceanele cumplit vuiesc, Doamne, dă-mi puteri să biruiesc« are un mesaj şi ne face să se gândim la viaţă. În viaţa de toate zilele trecem prin foarte multe încercări. Chiar şi viaţa este o încercare. Suntem deschişi unii faţă de alţii şi cântăm pentru Domnul din toată inima.”
Daniel Somogyi: „Sunt membrul bisericii penticostale Betel. Înainte de a înregistra cântările în studio, ne-am întâlnit de mai multe ori la biserică, am făcut mai multe repetiţii. Pentru mine înseamnă o bucurie, o creştere spirituală, pentru că dacă nu ne întâlneam în serile acestea, atunci nu eram atât de uniţi cum suntem acum, nu ne iubeam atât de tare cum ne iubim acum. Bucuria aceasta înseamnă că suntem mai aproape de Dumnezeu. Nu pentru noi am cântat aceste cântări, ci pentru Dumnezeu.”
Mario Bodnar: „Marea majoritate a grupului suntem membri ai bisericilor penticostale nr. 1 şi Betel, iar un prieten a venit de la biserica penticostală din Jula şi este şi un băiat de la biserica baptistă locală. Mă bucur că am reuşit să avem un CD. Îmi place foarte mult unirea aceasta, pentru că avem multe de învăţat unul de la altul.”
Marc Puha: „Acum că am fost solicitaţi să facem toată treaba aceasta, am părere bună despre ea. Îmi pare bine că mulţi am cântat cu bucurie şi nu au cântat din forţă, deşi a fost greu. Sunt mulţumit pentru acest CD şi dacă va mai îngădui Domnul să mai facem un alt CD, sau vor mai dori şi profesorii, atunci vom face din nou.”
La realizarea acestui CD au ajutat: Biserica Penticostală nr. 1 din Micherechi, Autoguvernarea Românilor din Judeţul Bichiş, Autoguvernarea de Naţionalitate Română din Jula şi Autoconducerea Românilor din Seghedin.
Ana Cioca

Comentarii