A VI-a Cupă Internaţională de Şah „Alexandru Hoţopan” 2015

Mai multe imagini aici
După câteva săptămâni de pregătire, sâmbăta trecută, la 4 iulie, a fost organizată cea de-a VI-a Cupă de Şah „Alexandru Hoţopan”, la sediul revistei „Foaia Românească” din Jula. Principalul sponsor al evenimentului a fost Ambasada României la Budapesta.
Concursul, aflat la cea de-a șasea ediţie, poartă numele regretatului Alexandru Hoţopan, fost jurnalist, redactor-şef al revistei „Foaia Noastră", între anii 1970–1990, mare iubitor al şahului, care vreme de mai mulţi ani a organizat numeroase competiţii de şah pentru românii din Ungaria.

La competiţia de sâmbătă, pe lângă şahiştii mai vechi au participat şi mulţi jucători noi. Printre aceştia îi amintim pe Gheorghe Kozma din Bichişciaba (originar din Micherechi, dar mutat din sat la începutul anilor 1960), Emeric Gurzău din Jula, Filip Magold, Victor Magold şi David Foghiş din Arad. Cei în total 24 jucători au sosit din Arad, Bichişciaba, Gyomaendrőd, Jula şi Dévaványa. Ne bucură faptul că tot mai mulţi profesionişti sunt curioşi să participe la concursul nostru. Şi de data asta a participat la concurs maestrul internaţional Fekete Albert din Dévaványa, prin prezenţa lui ridicând nivelul concursului. Dintre jucătorii noştri români de odinioară de data asta au participat mai mulţi la concurs: Andreea Ianc, Bence Gurzău, Balint Gurzău, Nicolae Luţai, Petru Stan şi Petru Ţapos.
După ce s-au stabilit cele şapte categorii, primele perechi de jucători s-au aşezat la table. Şi de data aceasta a participat la deschidere domnul Florin Vasiloni, consul general la Consulatul General al României din Jula. După ce acesta a deschis competiţia, jucătorii s-au dat la bătaie iar suporterii s-au uitat cu mult interes la partide.

Rezultatele concursului din acest an:
Profesionişti
Seniori:
1.Fekete Albert (Dévaványa)
2.Bányai István (Jula)
3.Petró József (Bichişciaba)

Juniori:
1.Fekete Ágnes (Dévaványa)
2.Victor Magold (Arad)

Micii profesionişti:
1.Bence Gurzău (Jula)
2.Filip Magold (Arad)
3.Feke Nándor (Dévaványa)

Inactivi:
1.Petru Stan (Jula)
2.Petru Ţapoş (Jula)
3.Kovács István (Jula)
Amatori:
Seniori:
1.Hegedűs Péter (Gyoma))
2.Emeric Gurzău (Jula)
3.Pelyva Ferenc (Gyoma)
Micii amatori:
1.Krasznai Csaba (Jula)
2.Budai Máté (Jula)
3.Balint Gurzău (Jula)
Premiu special:
Andreea Ianc (Jula)

Şi de data asta, arbitrajul concursului a fost unul profesionist, datorită faptului că Gombos János a introdus toate rezultatele pe hârtie şi a împărţit perechile la table. Îi mulţumim pentru ajutor.
Cupele şi diplomele au fost înmânate de Ioan Cozma (organizatorul competiţiei), medaliile de arbitrul Gombos János, cadourile de Ioan Ruja (organizator tehnic, membru în Prezidiul Uniunii Culturale a Românilor din Ungaria).
*
Florin Vasiloni: – Vă mulţumesc pentru invitaţie, mă bucur tare mult că din nou pot fi alături de prietenii noştri şahişti. E o mare bucurie să vezi împreună la o masă români şi maghiari, tineri şi mai puţin tineri, femei şi bărbaţi, la o competiţie tradiţională organizată de români. E un lucru frumos că deja de şase ani, în fiecare vară, vă amintiţi de unul dintre cei mai mari şahişti români de peste hotare, de domnul Alexandru Hoţopan, care a fost ziarist şi redactor-şef la „Foaia Noastră”. Organizatorilor le doresc mult succes şi pe mai departe, ca să poată duce tradiţia asta cât mai mult, iar jucătorilor mult succes la joc.
Nicolae Luczai (profesor pensionar de matematică şi fizică): – Până acum nu am avut timp vara să particip la acest concurs, veneam numai iarna. Sper că de acum o să am timp să particip la ambele competiţii. E lucru plăcut că atâţia tineri şi atâţia români din România sunt alături de noi, românii din Ungaria.
Gheorghe Kozma (Bichişciaba): – De ani de zile am urmărit în revistă articolele scrise despre competiţiile de şah. Am tot vrut să vin să joc, dar tot timpul a intervenit câte ceva. Mă bucur că, în sfârşit, am ajuns aici. La competiţia dintre sărbătorile de iarnă poate că îl aduc şi pe nepotul meu.
Hegedűs Péter (Gyoma): – Acum am venit 4 jucători din Gyoma. Anul trecut m-am calificat pe locul 3, iar acum am câştigat categoria mea. Din anul trecut am jucat tare mult. Prietenii m-au încurajat că acum medalia mea va fi mai strălucitoare. Au avut dreptate.
Fekete Albert (maestru internaţional FIDE din Dévaványa): – M-am simţit tare bine la dumneavoastră. Cred că şi la competiţia din anul viitor o să ne întâlnim, mai ales că şi fiica mea a câştigat la categoria ei.
Tata fraţilor Magold: – Cu Victor am participat la multe competiţii, dar să ştiţi că aici ne-am simţit cel mai bine. Băiatul a jucat cu două categorii mai sus, dar şi între adulţi a obţinut câteva puncte.
*
Pentru buna desfăşurare a concursului ne-au ajutat: Ambasada României la Budapesta, redacţia săptămânalului „Foaia românească”, Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria, tablele şi garniturile de şah ni le-a împrumutat pe gratis domnul Túróczi Géza. Le mulţumim tuturor pentru ajutor.
Aşteptăm cu mult drag iubitorii şahului la următorul nostru concurs, care va avea loc în luna decembrie 2015, tot la sediul redacţiei „Foaia românească” din Jula.

MIC

Comentarii