O zi dedicată sănătăţii femeilor

Ziua de Luptă împotriva Cancerului de Sân este marcată la 1 octombrie la nivel mondial. În zeci de țări se desfășoară, la această dată, acțiuni la scară largă, cum ar fi iluminări ale unor clădiri în roz, marșuri, distribuirea de fundițe roz, etc, menite să le amintească femeilor că prin prevenție și efectuarea de controale medicale periodice își pot păstra sănătatea. La Jula, Ziua Mondială de Luptă împotriva Cancerului la Sân s-a organizat pe 26 septembrie, când inclusiv fântâna arteziană din centrul oraşului şi-a schimbat culoarea în roz. Programul intitulat „Unitate pentru sănătate. Plimbare contra cancerului la sân” a cuprins conferinţe informative, analize medicale gratuite şi programe distractive pentru toţi cei interesaţi.

Evenimentul de la Jula a fost organizat de Crucea Roşie şi revista „Családi Lap”, sub egida Primăriei oraşului. Printre organizatori le-am găsit şi pe surorile Rocsin, Aneta şi Nicoleta, două tinere românce foarte active. Despre implicarea sa şi despre programul acestei zile dedicate sănătăţii femeilor, Aneta ne-a mărturisit:
– Am început să activez în cadrul Crucii Roşii cu cinci ani în urmă, dar numai anul trecut am preluat de la sora mea, Nicoleta, postul de preşedinte al filialei judeţene de tineret. „Plimbarea peste pod”, cum am numit noi marşul pentru lupta împotriva cancerului la sân, doreşte să atragă atenţia asupra analizelor de prevenţie a bolii. Invitatul de onoare şi moderatorul evenimentului a fost actriţa Gyebnár Csekka Ildikó. În cursul zilei, am avut ocazia să ascultăm prelegeri despre însemnătatea donării de sânge şi despre ajutorarea oamenilor bolnavi cu care trăim împreună. Pe lângă astea, au fost multe programe distractive, cu muzică şi dans. La capitolul dansuri populare a luat parte şi Echipa Tinerilor Păstrători de Tradiţii a Românilor din Ungaria, a cărei membră sunt şi eu. Evenimentul s-a încheiat cu un marş de la Vígadó, sala de festivităţi unde s-a desfăşurat programul zilei întregi, şi până în centrul oraşului, înconjurând fântâna arteziană care şi-a schimbat culoare apei în roz şi plimbându-ne până la Ceasul Mondial, unde am lansat spre cer câte un balon roz şi punându-ne câte-o dorinţă. Cred că cei mai mulţi ne-am dorit sănătate.

E.Ş.



Comentarii