Prietenia, un dar de preț

Acesta este titlul Proiectului Educativ Regional care implică Grădinița „Micul Prinț”, Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi, Ungaria, G.P.P. nr. 27 „Voinicel” Oradea, G.P.P nr. 1 Tinca, G.P.P. nr. 1 Beiuș şi G.P.N Șoimi-Urviș.
Activitatea pe care dorim să v-o facem cunoscută s-a desfășurat la Grădinița nr. 1 din Beiuș, unde am fost primite cu pâine și sare de doi copii din grupa mare, îmbrăcați în autenticul costum național românesc, însoțiți de educatoarele lor.

Programul la care am participat în preajma „Zilei copilului” s-a intitulat „Copilărie, tărâm fermecat”. Copiii din grădiniță au realizat felicitări folosind diverse tehnici, pe care, prin noi, educatoarele prezente le-au trimis prietenilor lor din grădinițele implicate în proiect.
„Cu porumbelul păcii și al prieteniei
Trimitem din Beiuș, scrisoarea bucuriei,
De 1 iunie să fie,
Cu drag și prietenie!”
Am urmărit apoi o șezătoare, realizată de copiii din grupa mare. Am ascultat cântece, descântece, glume, ghicitori, am văzut un dans popular tipic Țării Beiușului, iar în final am încins un joc pe ritmul viorii cu goarnă și al tobei, alături de copii. A fost o atmosferă extraordinară.
Pentru ca ziua petrecută la Beiuș să rămână de neuitat, gazdele noastre ne-au invitat să vizităm „Peștera Farcu” de la Roșia. Peștera cu cristale de la Roșia este una din cele mai remarcabile creații ale naturii, o expresie în formă a existenței divine. Ea se remarcă prin frumusețea unică a cristalelor de calcit. Roșia nu este doar peștera cu cristale, este frumusețea naturii.
Cu „straița” plină de amintiri din Țara Beiușului ne-am întors acasă, la grădinițele noastre, la copiii noștri, care ni-s dragi ca lumina ochilor. Lor și părinților lor le-am împărtășit dragostea tuturor copiilor din Beiuș.
Mulțumim gazdelor G.P.P nr. 1 Beiuș pentru ospitalitate, doamnei primar Margareta Tat care a făcut posibilă deplasarea noastră din Ungaria și doamnei director G.P.P Toldi Salonta, Adriana Marișcaș, care ne-a fost alături la activitate și ne susține permanent.
„1 Iunie să fie
Cu drag și prietenie!
Porumbelul păcii-n zbor
Să aducă tuturor
Iubirea copiilor!

prof. Simina Gherțan

Comentarii