O excursie de neuitat a otlăcanilor la castele şi cetăţi din România

Un grup de români din Otlaca-Pustă şi Chitighaz, membri ai Asociaţiei Românilor din Otlaca-Pustă, am efectuat o excursie de cinci zile în România, în Munţii Făgăraşului, între 24–28 august. Excursia a fost organizată de către asociaţie, cu sprijin financiar de la Ministerul Resurselor Umane de la Budapesta.
Primul oraş în care autocarul nostru cu cei 43 de participanţi la excursie a poposit a fost oraşul Făgăraş, unde am vizitat obiectivele mai importante, după care seara ne-am cazat la un hotel de la Pârâul Rece, judeţul Braşov.

Am avut parte de zile foarte frumoase, timpul a fost favorabil aşa că am putut vizita în cele cinci zile tot ce ne-am propus. Pe o rază de 25–30 km de kilometri de la cazarea noastră se aflau o mulţime de oraşe şi staţiuni frumoase, cum ar fi Poiana Braşov, Buşteni, Azuga, Predeal, Bran, Cetatea Râşnov, Castelul Peleş şi multe alte obiective turistice. Le-am amintit doar pe cele mai importante. Am vizitat şi noi majoritatea acestora.




În cea de-a doua zi am vizitat Râşnovul, fiind cazaţi în apropiere. Oraşul este ca un colţ de rai. Aici am vizitat cetatea ţărănească Râşnov, ridicată în secolele XIII–XIV, ca fortăreaţă împotriva tătarilor şi restaurată recent de aproximativ 4–5 ani. Pentru cei mai mici din grup am făcut un popas la Dino Parc, probabil cel mai atractiv parc tematic din România. Şi asta nu a fost tot, pentru că oraşul are o mulţime de locuri pe care să le vezi şi activităţi pe care să le faci.
Ziua care a urmat a fost una şi mai plină de frumuseţi şi istorie, vizitând faimosul Castel Peleş de la Sinaia, unde ne-am încărcat ochii şi sufletul de frumuseţile văzute, după care programul zilei a continuat cu o altă vizită de neuitat, la Castelul Bran.
Într-o altă dimineaţă, obiectivul nostru principal a fost oraşul Braşov, unde am vizitat Biserica Neagră şi centrul vechi istoric. Nu am mai fost în România într-un oraş mai animat decât acesta. La Braşov, cei mai curajoşi din grup nu au lăsat să le scape o plimbare cu telecabina.
În ultima zi, înainte de a lua drumul spre Ungaria, am intrat pe Transfăgărăşan despre care mulţi dintre cei din grup doar au auzit că are peisaje superbe şi numeroase serpentine. Astfel am decis să parcurgem şi noi acest drum spectaculos, care străbate Munţii Făgăraş.
Cum pot altfel încheia acest articol decât cu dorinţa de a vizita oricând aceste meleaguri româneşti şi a mulţumi celor care ne-au susţinut pentru a putea face posibilă această excursie.

Relatare de: Elisabeta Sabău, preşedinta Asociaţiei



Comentarii

Trimiteți un comentariu